Nabory
Ogłoszenie o naborze wniosków nr 7/2018
Data publikacji 30.III.2018 r.
Lokalna Grupa Działania Zielone Bieszczady działająca na terenie gmin:
Czarna, Lutowiska, Olszanica, Sanok, Solina, Tyrawa Wołoska i Ustrzyki Dolne.
informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Instytucja organizująca nabór:
Lokalna Grupa Działania Zielone Bieszczady, ul. Rynek 27/28, 38-700 Ustrzyki Dolne
Termin składania wniosków:
Od 16 kwietnia 2018 r. do 30 kwietnia 2018 r., od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 15.00
Miejsce i sposób składania wniosków:
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w formie papierowej w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD (tożsamej z wersją papierową, w formacie pliku Excel). Wniosek wraz z kompletem załączników składany jest przez: Wnioskodawcę osobiście, przez pełnomocnika lub przez osobę upoważnioną. Wniosek powinien być podpisany przez Wnioskodawcę lub osobę/osoby upoważnione do reprezentacji Wnioskodawcy (zgodnie z aktualnymi dokumentami rejestrowymi Wnioskodawcy).Wnioski wraz z załącznikami należy składać bezpośrednio w siedzibie Lokalnej Grupy Działania Zielone Bieszczady znajdującej się na ul. Rynek 27/28 w Ustrzykach Dolnych.O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina wpływu dokumentów do biura LGD. Pracownik LGD potwierdza fakt złożenia wniosku na jego egzemplarzu papierowym poprzez przybicie pieczęci wpływu z oznaczeniem nazwy LGD, daty i godziny wpływu, oznaczenie liczby złożonych załączników oraz złożenie własnoręcznego podpisu
(ewentualnie pieczęci imiennej z parafą). Na prośbę Wnioskodawcy, pracownik LGD potwierdza złożenie wniosku także na jego kopii.
Zakres tematyczny naboru: Tworzenie inkubatorów przetwórstwa lokalnego
Przedsięwzięcie: 1.2.1 Tworzenie podmiotów gospodarczych wykorzystujących współpracę podmiotów lokalnych
Powyższy zakres tematyczny dotyczy § 2 ust. 1 pkt 2 lit b Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 20142020 (z póź. zm.), tj. tworzenie lub rozwój inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych będących przedsiębiorstwami spożywczymi w rozumieniu art. 3 pkt 2 rozporządzenia (WE) nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. Urz. WE L 31 z 01.02.2002, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 15, t. 6, str. 463, z późn. zm.), w których jest wykonywana działalność w zakresie produkcji, przetwarzania lub dystrybucji żywności pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego lub wprowadzania tej żywności na rynek, przy czym podstawą działalności wykonywanej w tym inkubatorze jest przetwarzanie żywności.
Forma i intensywność wsparcia.
Pomoc w formie refundacji o intensywności nie wyższej niż: 70% kosztów kwalifikowalnych.
Minimalna całkowita wartość operacji wynosi nie mniej niż 50 tys. złotych.
Limit dostępnych środków:
Limit dostępnych środków w ramach naboru wynosi 500 000,00 zł.
Ograniczenie pomocy:
Ograniczenie dotyczy typu beneficjenta pomocy: wnioskodawcą może być tylko przedsiębiorca.
Warunki udzielenia wsparcia:
1) złożenie kompletu wymaganej dokumentacji, tj. wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze,
2) zgodność operacji z zakresem tematycznym wskazanym w ogłoszeniu o naborze,
3) zgodność operacji z formą wsparcia wskazaną w ogłoszeniu o naborze,
4) zgodność operacji z celami ogólnymi, celami szczegółowymi, przedsięwzięciami oraz wskaźnikami zawartymi w LSR (zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków),
5) spełnienie warunków wstępnej oceny wniosków,
6) zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014 - 2020,
7) uzyskanie wymaganego minimum punktowego określonego w lokalnych kryteriach.
Pozostałe warunki udzielenia wsparcia określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020 z dnia 24 września 2015 r. z późniejszymi zmianami.
Aby operacja została wybrana do dofinansowania musi przejść pozytywnie: weryfikację wstępną, weryfikację pod względem zgodności z programem (PROW 2014-2020), zgodności z LSR oraz uzyskać co najmniej minimalną liczbę punktów wg lokalnych kryteriów wyboru.
Lokalne kryteria wyboru wraz z zasadami przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium stanowią załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia o naborze wniosków.
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w ramach lokalnych kryteriów wyboru (kryteriów podstawowych oraz premiujących) wynosi 61. Aby operacja mogła zostać wybrana do dofinansowania musi uzyskać minimum 10 punktów w ramach oceny wg kryteriów podstawowych.
Miejsce udostępnienia dokumentacji dotyczącej naboru:
Dokumentacja konkursowa (formularze wniosków, instrukcje, formularz umowy), Lokalna
Strategia Rozwoju, kryteria wyboru operacji, a także procedury wyboru i oceny operacji w ramach
LSR oraz Regulamin Rady dostępne są na stronie internetowej Lokalnej Grupy Działania "Zielone
Bieszczady" www.lgd-zielonebieszczady.pl
Wymienione dokumenty są również dostępne w formie papierowej w Biurze LGD i są okazywane na żądanie osobom zainteresowanym.
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o przyznanie pomocy wraz z wymaganymi załącznikami (komplet dokumentów w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach - oryginał i kopia lub 2 oryginały) złożony zgodnie z Procedurą oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD - załącznik nr 3 do ogłoszenia),
2) Wersja elektroniczna na nośniku CD/DVD, która zawiera wniosek o przyznanie pomocy oraz biznesplan,.
3) Oświadczenie Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór do pobrania) - załącznik nr 4 do niniejszego ogłoszenia - dotyczy tylko osób fizycznych,
4) Oświadczenie o statusie wnioskodawcy (wzór do pobrania) załącznik nr 9 do niniejszego ogłoszenia,
5) Dokumenty potwierdzające doświadczenie wnioskodawcy w realizacji projektów o charakterze podobnym do planowanej operacji, lub potwierdzające posiadanie przez wnioskodawcę zasobów adekwatnych do przedmiotu planowanej operacji, lub, jeżeli wnioskodawca jest osobą fizyczną dokumenty potwierdzające kwalifikacje wnioskodawcy odpowiednie do przedmiotu planowanej operacji, lub potwierdzające, że wnioskodawca wykonuje działalność odpowiednią do przedmiotu planowanej operacji,
6) Inne załączniki o ile dotyczą planowanej operacji i mogą mieć wpływ na ocenę według lokalnych kryteriów wyboru.
Załączniki do ogłoszenia:
Załącznik nr 1 Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
Załącznik nr 2 Kryteria wyboru operacji wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów
Załącznik nr 3 Procedura oceny i wyboru operacji w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego PROW 2014-2020 realizowanych przez podmioty inne niż LGD
Załącznik nr 4 Oświadczenie Wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (dotyczy tylko osób fizycznych)
Załącznik nr 5 Karta oceny wstępnej
Załącznik nr 6 Karta oceny operacji wg lokalnych kryteriów wyboru.
Załącznik nr 7 Regulamin Rady
Załącznik nr 8 Lokalna Strategia Rozwoju (LSR) w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020
Załącznik nr 9 Oświadczenie o statusie wnioskodawcy
Aktualne formularze wniosków, umów i instrukcji dostępne są również na stronie
internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - www.arimr.gov.pl
I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 3z)
-
Wniosek o przyznanie pomocy (.pdf) - wersja 3z
-
Wniosek o przyznanie pomocy (.xlsx) - wersja 3z
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r. (wersja 3z)
3) Biznesplan (wersja 3z)
-
Biznesplan (.pdf)
-
Biznesplan (.docx)
-
Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.pdf)
-
Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (.docx)
-
Biznesplan - tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (.xlsx)
-
Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (wersja 3z)
4) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
-
Oświadczenie (.pdf)
-
Oświadczenie (.excel)
5) Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
6) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z)
-
Umowa o przyznaniu pomocy (.pdf)
-
Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (.pdf)
-
Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (.pdf)
-
Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (.pdf)
-
Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (.pdf)
7) Formularz wniosku o płatność (wersja 3z)
-
Wniosek o płatność (.pdf) - wersja 3z
-
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf) wersja 3z
-
Wniosek o płatność (.excel) - wersja 3z
-
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx) wersja 3z
8) Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (wersja 3z)
-
Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) (.xlsx)
-
Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu